Mužský přechod neboli andropauza

Andropauza, někdy označovaná jako „mužská menopauza“, odkazuje na soubor fyzických a emocionálních změn, které mnozí muži prožívají, když dosáhnou středního věku. Na rozdíl od ženské menopauzy, kdy produkce estrogenu u žen klesá prudce, je u mužů pokles produkce testosteronu mnohem pozvolnější. Zatímco někteří muži si změn téměř nepovšimnou, jiní si projdou příznaky andropauzy se vším všudy.

Symptomy andropauzy mohou být na tělesné, psychické a sexuální úrovni.Z tělesných příznaků můžeme jmenovat úbytek svalové a kostní hmoty a s tím spojené bolesti kloubů a vazů či osteoporózu, přibývání tělesného tuku (především v oblasti břicha), návaly horka a nadměrné pocení, zvýšení krevního tlaku, úbytek ochlupení, problémy s prostatou či inkontinence, celková únava organismu.

Mezi psychické změny můžeme zařadit náladovost, podrážděnost, úbytek sebevědomí, neschopnost soustředit se, problémy s pamětí, deprese, snížené sebevědomí, zvýšená podrážděnost.

Pro většinu mužů jsou nejvíce problematické sexuální příznaky, které zahrnují pokles libida a sexuální výkonnosti, menší objem ejakulátu či erektilní dysfunkce.

Příčiny andropauzy

Klíčovou příčinou andropauzy je pokles tvorby mužského pohlavního hormonu testosteronu. Na změnách se však podílejí i další faktory, které mohou „opotřebování“ mužského organismu nemalou měrou urychlit. Které to jsou?
- dlouhodobý nadměrný stres
- nízká pohybová aktivita
- nadváha a obezita
- nadměrná konzumace alkoholu
- dlouhodobé a nedostatečně řešené nemoci: diabetes, vysoký tlak, vysoký cholesterol, nemoci
  ledvin a jater

Tipy při potížích

- pravidelně se hýbejte
- dopřejte si pestrou a vyváženou stravu
- udržujte se v sexuální kondici
- dopřejte si dostatek času na aktivity, které máte rádi
- omezte konzumaci alkoholu
Co doplnit v andropauze?

- Zinek např. Zinek citrát VitaHarm.Zinek Forte

- Hořčík např. GREEN IDEA Hořčík - AquaminJamieson Hořčík 250mg

- Vitamin D např. Vitamin D3 EXTRA Jamieson Vitamín D3 1000mcg

- Omega-3 nenasycené mastné kyseliny Jamieson Omega 3-6-9 1200mgOmega 3 Fort.1200mg

Pomoc z přírody

- Kotvičník zemní např. GREEN IDEA Kotvičník zemní 50 mlKotvičník tribulus XXL 60 kapslí

- Damiána pravá např. GREEN IDEA Damiána

- Řeřicha peruánská (Maca) např. Maca extra Bio

Nebojte se však obrátit na lékaře i v případě psychických a sexuálních potíží. Včasné řešení a léčba napomůže spokojenějšímu životu.

Vše najdete u nás na e-shopu www.lekarnatypos.cz